
Türk Sağlık-Sen Tekirdağ Şube Başkanı Dr. Maaz Avcı, yaklaşan memur maaş zamları öncesinde yaptığı açıklamada memurların ve sağlık çalışanlarının yaşadığı ekonomik sıkıntılara dikkat çekti. Avcı, mevcut zam sisteminin çalışanların alım gücünü korumadığını belirterek refah payı, vergi düzenlemesi ve tek kalem maaş taleplerini yineledi.
“OCAK ZAMMI DAHA NİSAN GELMEDEN ERİDİ”
Memur ve sağlık çalışanlarına yıl başında yapılan maaş artışlarının yüksek enflasyon karşısında kısa sürede etkisini kaybettiğini ifade eden Avcı, mevcut zam hesaplama yönteminin değiştirilmesi gerektiğini söyledi.
Avcı, “Memura yapılacak zam yalnızca enflasyon farkından ibaret olmamalıdır. Enflasyon farkının aylık verilmesi, toplu sözleşme zammına ek olarak refah payının da kalıcı bir unsur haline getirilmesi gerekmektedir. Refah payı olmadan yapılan zamlar çalışanların alım gücünü artırmıyor.” dedi.
“VERGİ DİLİMİ YÜZDE 15’TE SABİTLENMELİ”
Açıklamasında vergi sistemine de değinen Avcı, sağlık çalışanlarının yılın ilk aylarında üst vergi dilimine girmesinin maaşları olumsuz etkilediğini belirtti.
Geçmiş yıllarda çalışanların üst vergi dilimine yılın son aylarında geçtiğini hatırlatan Avcı, “Bugün ise Şubat ayında üst vergi dilimine giriliyor. Devlet bir yandan zam yaparken diğer yandan vergi kesintileriyle bu artış geri alınıyor. Memur ve sağlık çalışanlarının vergi dilimi yüzde 15’te sabitlenmelidir.” ifadelerini kullandı.
“NÖBET VE MESAİ ÜCRETLERİ YETERSİZ”
Sağlık çalışanlarının 24 saat kesintisiz hizmet verdiğini vurgulayan Avcı, nöbet ve fazla mesai ücretlerinin günümüz ekonomik koşullarına göre yetersiz kaldığını söyledi.
Sağlık hizmetinin büyük fedakârlık gerektirdiğini belirten Avcı, mesai ücretlerinin emeğin karşılığını verecek seviyeye çıkarılması gerektiğini dile getirdi.
“TEŞVİK SİSTEMİ ADALETSİZLİK ÜRETİYOR”
Sağlık Bakanlığı tarafından uygulanan teşvik sistemine yönelik eleştirilerde de bulunan Avcı, mevcut uygulamanın çalışanlar arasında mağduriyet yarattığını savundu.
Teşvik ödemelerinin enflasyon karşısında eridiğini ifade eden Avcı, kurum puanına dayalı sistem nedeniyle görevini eksiksiz yapan çalışanların da mağdur olduğunu belirterek, “Bir çalışanın eksikliği ya da yapmadığı işlem nedeniyle tüm çalışanların teşvik ödemeleri etkileniyor. Bu durum adaletsizliğe yol açıyor.” dedi.
“TEK KALEM MAAŞ SİSTEMİ HAYATA GEÇİRİLMELİ”
Türk Sağlık-Sen’in uzun süredir savunduğu tek kalem maaş sistemine dikkat çeken Avcı, çalışanların ay başında ne kadar ücret alacağını bildiği, ek ödemelere bağlı olmayan adil bir ücret sisteminin oluşturulması gerektiğini söyledi.
“SADAKA DEĞİL HAKKIMIZI İSTİYORUZ”
Açıklamasının sonunda sağlık çalışanlarının taleplerinin bir lütuf değil hak olduğunu vurgulayan Avcı, “Bizler sadaka değil, hakkımızı istiyoruz. Alın terimizin karşılığını talep ediyoruz. Tekirdağ’dan yükselen bu sesin Ankara’da duyulmasını bekliyoruz. Memurun, hemşirenin, doktorun, teknikerin ve tüm sağlık çalışanlarının hak mücadelesinde kararlılıkla yer almaya devam edeceğiz.” İfadelerini kullandı.
TEKİRDAĞ CANLI HABER

-->